Taj Mahal.

Taj Mahal.
Taj Mahal, Agra i India.

torsdag 23. desember 2010

Nå er det jul igjen :-)


Skuldrene er senket, og nå sitter jeg og lader opp til julefeiring i Oslo med julebrus, godis og "Kvelden før kvelden" på TV. Jeg kjenner meg litt småkvalm etter å ha stappa i meg altfor mye usunt i løpet av dagen. Burde vel strengt tatt ha ventet til i morgen med det. Hehe.

Det skal bli deilig med en nesten to ukers lang juleferie. Men den er virkelig fortjent om jeg skal få si det selv. Hehe. Trenger definitivt å få ladet opp batteriene igjen. Kan ikke skryte av at det var for mye futt og fart i meg de siste jobbdagene. Siste skoledag i går ble avsluttet med kos, julequiz og lek i klassen og julelunsj med kollegene mine etterpå. Det var en hyggelig juleavslutning :-) I går var det også Drekkedagsnatta. Jeg har ingen tradisjon med å sitte uti skauen og fryse av meg rompa. I stedet ba jeg noen venninner til meg. Det ble en trivelig førjulskveld med skravling og pizza. Turen ut på byen droppa vi. Den får jeg heller ta 2. juledag.

I morgen tidlig setter pappa, mamma og jeg meg inn i bilen og setter kursen mot Oslo. Det er tredje året på rad vi er så heldige å få feire julaften der med K-A, Trond, Vilde og Emma. Kan nesten ikke vente med å se jentene. Jeg er spent på å se hva de har snekret sammen til meg av julegaver i år. De har laget mye fint til meg opp gjennom årene. Håper de blir fornøyde med gavene de får av meg også.

Må si jeg ser frem til ribba i morgen :-) Ellers står også medisterkaker og julepølser på menyen. I år blir det første gang vi ikke skal ha multekrem på julaften. Det bestemte vi egentlig allerede på fjorårets julaften etter at riskremen konket ut multekremen med god margin (til mammas store skuffelse, tror jeg). Julen er i grunnen et eneste stort etegilde, så det er godt den ikke varer så lenge. Jeg må prøve å få rørt litt på meg også. Har store ambisjoner om å være med på timer på Sense og gå på ski (hvis det ikke er for kaldt da)...

Får vel kikke litt på "Alene hjemme", selv om jeg har sett den minst hundre ganger før. Det er den o'store julefilmen for meg.

Ønsker alle en fin og fredfylt julehelg :-)

2 kommentarer:

  1. God Jul Elin! Kos deg masse sammen med Kari-Anne og Co :-) Klem fra Lena

    SvarSlett
  2. Takk på etterskudd :-) Hadde en fin julefeiring i Oslo. Har vært veldig koselig å tilbringe noen dager med K-A og co. Hørte dere hadde det hyggelig 2. juledag, - det er supert med slike treff. Ønsker dere en fin nyttårsfeiring i morgen. Riktig godt nyttår! Klem.

    SvarSlett